Bivši menadžer u Facebook-u: Profili korisnika roba koja se prodaje

Izvor: cdm.me

Bivši menadžer u Fejsbuku Sendi Parakilas izjavio je da su profili korisnika “roba” koja se svaki dan prodaje.

On je otkrio na koji način su se podaci krali od korisnika i preko popularnih igrica.

Parakilas je za “Vašington post” rekao da je za Fejsbuk radio 2011. i 2012. godine i da je vodio tim koji je bio odgovoran za sprovođenje pravila o zaštiti podataka korisnika na Fejsbukovoj platformi za aplikacije.

“Ta platforma je uključivala i dobro poznate i popularne igrice poput Candy Crusha i FarmVillea, kao i mnoge druge”, naveo je Parakilas, jedan od bivših menadžera Fejsbuka.

Kako navodi, Fejsbuk u to vrijeme nije baš previše brinuo o zaštiti podataka korisnika, a afera s Kembridž Analitikom je pokazala da se to nije promijenilo ni u narednih nekoliko godina.

Parakilas je, objašnjavajući kako te platforme funkcionišu, rekao da svaki put kada korisnik prihvati neku aplikaciju koja se spaja preko Fejsbuka pojavi mu se disklejmer u kojem se od korisnika traži dozvola da aplikacija pristupi podacima na korisnikovom.

Aplikacija u nekim slučajevima, kako kaže, traži samo pristup onim podacima koji su na vašem profilu javni, poput imena i prezimena, fotografija, vaših lajkova, i još nekih podataka koji nijesu javni.

“U vrijeme kada je Kembridž Analitaka skupljala podatke o korisnicima, Fejsbuk je dozvolio programerima pristup i podacima vaših prijatelja, iako ti prijatelji nikad nijesu ni instalirali tu aplikaciju, niti su pristali da ta aplikacija koristi njihove podatke. To je programerima omogućilo da vrlo brzo stvore ogromne baze podataka. Postojao je način da se isključi opcija da aplikacija ima pristup podacima vaših prijatelja, ali ta se opcija nalazila duboko u Fejsbukovim postavkama i to ne baš na svim jezicima”, navodi Parakilas, dodajući da je vrlo malo korisnika je znalo za tu opciju.

“Ono što je najgore, jednom kad bi podaci s Fejsbukovih servera prešli kod programera, Fejsbuk više nije imao kontrolu nad njima, niti je znao u kakve će se svrhe ti podaci koristiti”, dodaoje on.

Parakilas je naveo jedan od primjera kako je Fejsbuk riješavao, odnosno nije riješavao probleme sa zloupotrebom korisničkih podataka.

“Krajem 2011. godine, Fejsbuk je otkrio da jedna aplikacija, po imenu Klout, po Fejsbuku otvara “profile duhove” djece. Te javne profile nijesu otvarala prava djeca, već su se radili na osnovu podataka koje je aplikacija Klout prikupila od korisnika koji su koristili tu aplikaciju. Moj posao bio je da nazovem šefove Klouta i pitam ih da li tom aplikacijom krše neko pravilo Fejsbuka jer ja nisam mogao da vidim, ni da znam šta s tim podacima rade. Uvjeravali su me da nijesu prekršili nijedno pravilo. Ja sam im ponovio da moraju da se drže naših pravila, i to je bio kraj našeg razgovora. Fejsbuk nije preduzeo ništa po tom pitanju, niti je spriječio Klout da nastavi da prikuplja podatke o korisnicima”, naveo je on.

Klout je i bila aplikacija za koju se čak javno vidjelo da krši pravila, ali Parakilas upozorava da su se mnogo gore stvari dešavale s aplikacijama koje nije bilo tako jednostavno otkriti, prenosi portal B92.net.

Parakilas je uvjeren da postoji jedan jedini razlog zbog kojeg Facebook nikada nije javno priznao takve stvari, niti je upozoravao korisnike o tome, a to je što nijesu hteli da javnost sazna o velikoj rupi i slabosti sistema koji brine o bezbjednosti podataka.

Prikaži više

Povezani članci

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Detektovan Adbloker (dodatak koji blokira reklame)

Molimo vas podržite nas tako što ćete ugasiti Adbloker